4. Sınıf Matematik 3. Ünite Konu Kazanımları

4. Sınıf Matematik konuları ile alakalı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan kazanımların listesi aşağıdaki şekildeki gibidir. 4. Sınıf Matematik Dersleri  sayfamızı inceleyerek çok fazla matematik dersi dokümanına, 4. Sınıf Matematik online testler ve 4. Sınıf Matematik video konu anlatım derslerine ulaşabilirsiniz.

4. Sınıf Matematik 3. Ünite Konu Kazanımları

4. Sınıf Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Konu Kazanımları

  • M.4.1.4.1 Üç basamaklı doğal sayılarla iki basamaklı doğal sayıları çarpar.
  • M.4.1.4.2. Üç doğal sayı ile yapılan çarpma işleminde sayıların birbirleriyle çarpılma sırasının değişmesinin, sonucu değiştirmediğini gösterir.
    İşlemlerde parantez işareti bulunan örneklere de yer verilir.
  • M.4.1.4.3. En çok üç basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000’in en çok dokuz katı olan doğal sayılarla; en çok iki basamaklı doğal sayıları 5, 25 ve 50 ile kısa yoldan çarpar.
  • M.4.1.4.4. En çok üç basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000 ile zihinden çarpar.
  • M.4.1.4.5. En çok iki basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayının çarpımını tahmin eder ve tahminini işlem sonucu ile karşılaştırır.
  • M.4.1.4.6. Doğal sayılarla çarpma işlemini gerektiren problemleri çözer.
    a) En çok üç işlemli problemlerle çalışılır.
    b) Problem kurmaya yönelik çalışmalara da yer verilir.

4. Sınıf Doğal Sayılarla Bölme İşlemi Konu Kazanımları

  • M.4.1.5.1. Üç basamaklı doğal sayıları en çok iki basamaklı doğal sayılara böler.
    a) Bölünen ve bölüm arasındaki basamak sayısı ilişkisi fark ettirilir.
    b) Bölme işleminde bölümün basamak sayısını işlem yapmadan belirleyerek işlemin doğruluğunun kontrol edilmesi sağlanır.
  • M.4.1.5.2. En çok dört basamaklı bir sayıyı bir basamaklı bir sayıya böler.
  • M.4.1.5.3. Son üç basamağı sıfır olan en çok beş basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000’e zihinden böler.
  • M.4.1.5.4. Bir bölme işleminin sonucunu tahmin eder ve tahminini işlem sonucu ile karşılaştırır.
  • M.4.1.5.5. Çarpma ve bölme arasındaki ilişkiyi fark eder.
  • M.4.1.5.6. Doğal sayılarla en az bir bölme işlemi gerektiren problemleri çözer.
    a) Problem çözerken en çok üç işlem gerektiren problem üzerinde çalışılır.
    b) En çok iki işlem gerektiren problem kurma çalışmalarına da yer verilir.
  • M.4.1.5.7. Aralarında eşitlik durumu olan iki matematiksel ifadeden birinde verilmeyen değeri belirler ve eşitliğin sağlandığını açıklar.
    Örneğin
    8 + ▊ = 15 – 3
    12 : 4 = Δ + 1
    6 x ☆ = 48 – 12
  • M.4.1.5.8. Aralarında eşitlik durumu olmayan iki matematiksel ifadenin eşit olması için yapılması gereken işlemleri açıklar.
    Örneğin 8+5 ≠ 12–3 ifadesinde eşitlik durumunun sağlanabilmesi için yapılabilecek işlemler üzerinde durulur.
Bir Cevap Bırakın

E-mail adresiniz yayınlanmamaktadır.