4. Sınıf Matematik 5. Ünite Konu Kazanımları

4. Sınıf Matematik konuları ile alakalı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan kazanımların listesi aşağıdaki şekildeki gibidir. 4. Sınıf Matematik Dersleri  sayfamızı inceleyerek çok fazla matematik dersi dokümanına, 4. Sınıf Matematik online testler ve 4. Sınıf Matematik video konu anlatım derslerine ulaşabilirsiniz.

4. Sınıf Matematik 5. Ünite Konu Kazanımları

4. Sınıf Geometrik Cisimler ve Şekiller Konu Kazanımları

  • M.4.2.1.1. Üçgen, kare ve dikdörtgenin kenarlarını ve köşelerini isimlendirir.
  • M.4.2.1.2. Kare ve dikdörtgenin kenar özelliklerini belirler.
  • M.4.2.1.3. Üçgenleri kenar uzunluklarına göre sınıflandırır.
  • M.4.2.1.4. Açınımı verilen küpü oluşturur.
  • M.4.2.1.5. İzometrik ya da kareli kâğıda eş küplerle çizilmiş olarak verilen modellere uygun basit yapılar oluşturur.

4. Sınıf Geometride Temel Kavramlar Konu Kazanımları

  • M.4.2.3.1. Düzlemi tanır ve örneklendirir.
  • M.4.2.3.2. Açıyı oluşturan ışınları ve köşeyi belirler, açıyı isimlendirir ve sembolle gösterir.
  • M.4.2.3.3. Açıları, standart olmayan birimlerle ölçer ve standart ölçme birimlerinin gerekliliğini açıklar.
  • M.4.2.3.4. Açıları standart açı ölçme araçlarıyla ölçerek dar, dik, geniş ve doğru açı olarak belirler.
    a) Dik açı referans alınarak karşılaştırma yapılır.
    b) Geniş açı modelleri incelenirken doğru açıdan büyük olmamalarına dikkat edilir.
  • M.4.2.3.5. Standart açı ölçme araçları kullanarak ölçüsü verilen açıyı oluşturur.
    a) Açı ölçmeye yarayan araçların (iletki, gönye vb.) yardımıyla açının, bir ışının başlangıç noktası etrafında döndürülmesi ile oluştuğu fark ettirilir.
    b) Aynı ölçüye sahip açıların duruşlarındaki farklılığın, açının ölçüsünde etkili olmadığı vurgulanır.

4. Sınıf Uzamsal İlişkiler Konu Kazanımları

  • M.4.2.2.1. Ayna simetrisini, geometrik şekiller ve modeller üzerinde açıklayarak simetri doğrusunu çizer.
    Kelebeğin kanatları, çiçek, yaprak, kumaş, kilim desenleri, harfler vb. modeller üzerinde uygun yerlere ayna yerleştirilip eş parçalar gözlemlenerek bu nesnelerin simetrik oldukları fark ettirilir. Bu tür simetriye “ayna simetrisi” veya “aynaya göre simetri” veya “doğruya göre simetri” denildiği vurgulanır.
  • M.4.2.2.2. Verilen şeklin doğruya göre simetriğini çizer.

4. Sınıf Uzunluk Ölçme Konu Kazanımları

  • M.4.3.1.1. Standart uzunluk ölçme birimlerinden milimetrenin kullanım alanlarını belirtir.
  • M.4.3.1.2. Uzunluk ölçme birimleri arasındaki ilişkileri açıklar ve birbiri cinsinden yazar.
    a) Milimetre-santimetre, santimetre-metre ve metre-kilometre arasındaki ikili dönüştürmelerle sınırlı kalınır.
    b) Ondalık gösterim kullanılmasını gerektiren dönüştürmeler yapılmaz.
  • M.4.3.1.3. Doğrudan ölçebileceği bir uzunluğu en uygun uzunluk ölçme birimiyle tahmin eder ve tahminini ölçme yaparak kontrol eder.
    Kilometre ile işlem yapılmaz.
  • M.4.3.1.4. Uzunluk ölçme birimlerinin kullanıldığı en çok üç işlem gerektiren problemleri çözer.
Bir Cevap Bırakın

E-mail adresiniz yayınlanmamaktadır.