4. Sınıf Matematik 4. Ünite Konu Kazanımları

4. Sınıf Matematik konuları ile alakalı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan kazanımların listesi aşağıdaki şekildeki gibidir. 4. Sınıf Matematik Dersleri  sayfamızı inceleyerek çok fazla matematik dersi dokümanına, 4. Sınıf Matematik online testler ve 4. Sınıf Matematik video konu anlatım derslerine ulaşabilirsiniz.

4. Sınıf Matematik 4. Ünite Konu Kazanımları

4. Sınıf Kesirler Konu Kazanımları

  • M.4.1.6.1. Basit, bileşik ve tam sayılı kesri tanır ve modellerle gösterir.
    a) Kesrin farklı anlamlarına göre okunuşlarının değişebileceği vurgulanır.
    b) Modeller (sayı doğrusu, alan modeli vb.) kullanılarak isimlendirme çalışmaları yapılır.
  • M.4.1.6.2. Birim kesirleri karşılaştırır ve sıralar.
    a) Paydası en çok 20 olan kesirler üzerinde çalışma yapılır.
    b) Birim kesirlerin hangi büyüklükleri temsil ettiği uygun modeller üzerinde incelenir.
  • M.4.1.6.3. Bir çokluğun belirtilen bir basit kesir kadarını belirler.
    a) Bir çokluğun belirtilen bir basit kesir kadarını bulma çalışmalarına modellerle başlanır, daha sonra işlem yaptırılır.
    b) Çokluğu belirten sayı en çok üç basamaklı olmalıdır.
    c) Doğal sayı ile kesrin çarpma işlemine girilmez.
  • M.4.1.6.4. Paydaları eşit olan en çok üç kesri karşılaştırır.
    a) Karşılaştırma çalışmaları yapılırken uzunluk, alan, sayı doğrusu gibi modeller kullanılır.
    b) Karşılaştırma yapılırken büyük/küçük sembolleri kullanılır.
    c) Verilen bir kesri sayı doğrusu üzerinde sıfır, yarım ve bütünle karşılaştırma çalışmalarına da yer verilir.

4. Sınıf Kesirlerle İşlemler Konu Kazanımları

  • M.4.1.7.1. Paydaları eşit kesirlerle toplama ve çıkarma işlemi yapar.
  • M.4.1.7.2. Kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerini gerektiren problemleri çözer.

4. Sınıf Zaman Ölçme Konu Kazanımları

  • M.4.3.4.1. Zaman ölçme birimleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
    a) Saat-dakika, dakika-saniye arasındaki dönüştürmeler yaptırılır.
    b) Yıl-ay-hafta, ay-hafta-gün arasındaki dönüştürmeler yaptırılır.
    c) Dönüştürme yapılırken artık yıl konusuna da değinilir.
  • M.4.3.4.2. Zaman ölçme birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer.
    a) Problemlerde zaman yönetiminin önemine vurgu yapılır.
    b) Problem kurmaya yönelik çalışmalara da yer verilir.

4. Sınıf Veri Toplama ve Değerlendirme Konu Kazanımları

  • M.4.4.1.1. Sütun grafiğini inceler, grafik üzerinde yorum ve tahminler yapar.
  • M.4.4.1.2. Sütun grafiğini oluşturur.
    Sütun grafiği oluşturulmadan önce veriler nesne veya şekil grafiği yardımıyla düzenlenir. Çetele ve sıklık tabloları da kullanılabilir. İlk yapılan çalışmalarda kareli kâğıt ve renkli birimkareler kullanılabilir.
  • M.4.4.1.3. Elde ettiği veriyi sunmak amacıyla farklı gösterimler kullanır.
    a) Yatay veya dikey sütun grafiği, şekil grafiği, nesne grafiği, tablo, ağaç şeması gibi farklı gösterimler kullandırılır.
    b) Veri toplama sırasında düzeye uygun çalışmalar yapılmasına dikkat edilir.
    c) Veri toplama sürecinde seçilen konu ya da sorunun veri toplamaya uygun olup olmadığı üzerinde konuşulur.
    ç) Öğrencilerin bu aşamaya kadar öğrendiği tablo ve grafik gösterimlerine uygun sorular kullanılır.
    d) Verilere uygun grafik başlıkları ve birimler kullandırılır.
    e) Sınıflanabilir (cinsiyet, göz rengi gibi) ve sıralanabilir (boy sırası, yarışma sonuçları gibi) veriye uygun farklı grafik gösterimlerinin kullanılması ve uygun gösterimin belirlenmesi sağlanır.
    f) İki veya daha fazla özellik kullanılır.
    g) Bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanılabilir.
    h) Verilerin farklı gösterimlerinden yararlanılarak tasarruf bilinci ile finansal okuryazarlık arasında ilişki kurulur.
  • M.4.4.1.4. Sütun grafiği, tablo ve diğer grafiklerle gösterilen bilgileri kullanarak günlük hayatla ilgili problemler çözer.
    Problem kurmaya yönelik çalışmalara da yer verilir.

 

Bir Cevap Bırakın

E-mail adresiniz yayınlanmamaktadır.