Ders Çalışırken Zaman Yönetimi Nasıl Olmalıdır ?
Ders Çalışırken Zaman Yönetimi Nasıl Olmalıdır? PİKARE VİP Eğitim Kurumu rehberlik birimi sizler için cevaplıyor
Verimli ders çalışma tekniklerinin çok önemli bir parçası da zaman yönetimi adını verdiğimiz, zamanı verimli kullanma becerisidir. Zaman yönetimi hayatımızın her alanında karşımıza çıkacaktır. Ders çalışırken ya da günlük hayatımızda büyük avantajlar getirecek bir beceridir zaman yönetimi. Tanım olarak zaman yönetimi; tamamlamak, başarmak istediğiniz bir iş için bir plan yapıp bunu uygulamaya verilen isimdir. Zaman yönetimine başlamak için öncelikle,
-Zamanı bir klonometre yardımı ile takip edebilirsiniz.
– Zamanınızın nasıl geçtiğini yani zaman kaybettiğiniz durumların farkında olun.
-Ne zamanlarda, hangi saatlerde verimli çalıştığınızı bilin.
Yapılacaklar listesi hazırlayın ve buraya yapmanız gereken her şeyi yazın
-Günlük ve haftalık program kullanmayı alışkanlık haline getirin.
Bu programlara ders saatlerinizi, randevularınızı, göreceğiniz kişileri ve diğer yapacaklarınızın tümünü not edin. Kısacası her sabah kalktığınızda o gün ne yapacağınızı biliyor olun. Her ne kadar programlarınızı aklınızda tutuyorsanız da, zaman yönetimi için bunları mutlaka yazın.
-Aylık plan kullanın.
Bu plana da neler yapacağınızı not edin. Aylık plan sayesinde, programınızı tümden görebileceğiniz için, bunlar uzun vadeli planlar yapma imkanınız artar.
-Mutlaka bir günlüğünüz olsun, her gün ne yaptığınızı yazın, bu sizin önünüzü görmenize yardımcı olacaktır.
Verimli ders çalışma planı yapmak için:
-Yeterli bir uyku, düzenli beslenme ve eğlenmek için kendinize yeterince zaman ayırın.
-Dersten hemen sonra, derste öğrendiklerinizi hemen tekrar etmek için zaman ayırın.
NOT: Öğrenmeyi pekiştirmek için tekrar çok önemlidir.
-Ders çalışırken, kendinize 40 dakikada bir mola verin. Diğer bir değişle bloklar halinde çalışın.
Çalışmak için, dikkatinizi dağıtmayacak, rahat edebileceğiniz ve sevdiğiniz bir ortam seçin.
Zaman yönetiminin avantajları nelerdir?
Zaman yönetimi doğrul yapıldığı zaman bazı önemli avantajlara sahiptir. Bu avantajların en önemlisi ise stresi azaltmaktır. Doğru zaman yönetimi, bir planı takip etmeyi ve yapılacaklar listesini kontrol etmeyi içerir. Bu sayede her şeyin kontrol altında olduğunu hissedersin ve daha az stres yaşarsın.
- Daha fazla zamana sahip olursun: Doğru zaman yönetimi, önemli faaliyetler için programında işleri zamanlamayı içerir. Böylece onlara çok fazla zaman harcamaktan kaçınmış olursun. Tüm bunlar sana zaman kazandırır. Bunu yaptığın zaman arkadaşlarınla veya ailenle vakit geçirmeye daha fazla zaman ayırabilirsin.
- Hedeflerine ulaşabilirsin: Doğru zaman yönetimi, öncelikleri ve diğer işleri yönetmen anlamına gelir. Bu sayede doğru hedefleri düşünebilir, bulabilir ve takip edebilirsin. Hedefleri doğru şekilde sıralayarak onları gerçekleştirmek için yeterli zamana sahip olmayı başarabilirsin.
- Kendine daha fazla güvenirsin: Doğru zaman yönetimi, işini zamanında bitirmeyi ve organize bir yaşam sürmeyi içerir. Çevrendeki insanlar bu nitelikler nedeniyle sana hayran olmaya başlarlar. Bu da moralinin ve kendine olan güveninin daha yüksek olması anlamına gelir.
Diğer taraftan doğru zaman yönetimi, boşlukta kalmamak için zamanı doğru değerlendirmeyi içerir. Planlanan günlük etkinliklere bağlı kalman durumunda daha az erteleme yaparsın ve hedeflerinin peşinden daha rahat koşarsın. Bu her anlamda hayatının daha kaliteli olması anlamına gelir.