TÜRSAB Nedir?
TÜRSAB Nedir : Türkiye Seyahat Acentaları Birliği, kısa adıyla TÜRSAB, Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı olarak 28 Eylül 1972 tarihinde yürürlüğe giren 1618 sayılı kanun ile kurulmuş, seyahat acentalarının kuruluş işlemlerinden itibaren tüm işlemlerinde yetkili kurumdur.
TÜRSAB’ın amacı, seyahat acentalığı mesleğinin ve faaliyet alanının temeli olan Türk Turizm sektörünün gelişimine katkıda bulunmaktır.
Seyahat acentaları konusunda şikayeti olan tüketiciler TÜRSAB’a başvurarak çok kısa sürede sonuç alabilmektedir. TÜRSAB, hem yönetim hem de denetim görevi üstlenerek seyahat acentalarının belli bir hizmet kalitesinde hizmet vermesini sağlamaktadır. Ayrıca turizm konusunda kurduğu meslek lisesi ile eğitimli yetişmiş turizmci konusunda da katkı sağlamaktadır. TÜRSAB, bölgesel yürütme kurulları ile ülkenin önemli turizm merkezlerinde çeşitli projelerle faaliyet göstermektedir.
TÜRSAB’ın Görevleri Nelerdir?
Seyahat Acentacılığı Meslek disiplininin sağlanması
Seyahat Acentacılığı Mesleğinin gelişimine ilişkin faaliyetler
Seyahat acentalarının karşılaştıkları sorunların çözümü yönünde yapılan çalışmalar
Turizm sektörümüzde yaşanan gelişmeler ve karşılaşılan sorunlara ilişkin tüm konularla ilgili kamuoyunu bilgilendirmek ve ilgili mercilerin dikkatine sunmak
Yönetim kurulu
Yönetim kurulu 4000’den fazla üye kuruluşlar tarafından iki yılda bir yapılan genel kurul ile seçilir.
Başkan, II. Başkan, Genel Sekreter, Sayman ve 5 Üye olmak üzere toplam 9 kişiden oluşur.
TÜRSAB’ın Üye Olduğu Kuruluşlar
Dünya Turizm Örgütü (UNWTO), Birleşmiş Milletler
Uluslararası Seyahat Acentaları Birlikleri Federasyonu (UFTAA)
Seyahat Acentaları ve Tur Operatörleri Birlikleri Grubu, (ECTAA) Avrupa Birliği